26.07.2013

Vårt nye hjem

For ett og et halvt år siden traff jeg min fantastiske samboer. Vi gikk begge på Høgskolen i Bergen, og ble nå i vår ferdigutdannet ingeniører. Etter å ha bodd sammen i kollektiv i sentrum ville vi nå ha noe som var vårt eget. Vi skal begge jobbe i samme området i Bergen og har i grunn sett etter hus i en ganske så stor radius rundt jobben. Vi endte til slutt opp på Askøy utenfor Bergen. Øyen hvor jeg er vokst opp. Min samboer påstår at jeg har lurt han ut her, men det er ikke helt sant. (Kanskje bittelitt) Jeg liker meg her på øyen, og er sikker på at han vil trives også.

Under ser dere huset vi har kjøpt. Eller, det er jo strengt tatt en tomannsbolig, men jeg liker å kalle det et hus. Bildet er lånt fra slagsprospektet. Jeg er SÅ fornøyd med kjøpet!



Nå står oppussing for tur. Vi skal male litt her og der, også skal vi bytte kjøkken. Kanskje blir det en ny trapp? Vi får se hvor langt pengene strekker. Samboeren har én uke ferie før ny jobb, mens jeg har to uker. Så satser på vi får gjort litt maling iallefall.

Vi har kun bodd her i noen dager nå, men foreløpig liker jeg meg veldig godt! Håper noen vil følge meg og mine prosjekter. Jeg gleder meg til å vise mer.


4 kommentarer:

  1. Det såg ut som eit fantastisk idyllisk hus! Og ja, du kan godt kalle det for hus sjølv om det på planteikningen heiter tomannsbolig! Blir sikkert heilt fantastisk å flytte frå kollektiv og inn i eit heilt hus! Til lykke med kjøpet!!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med flott hus:-) blir kjekt å få bli med på flytteprodessen:-)
    Ha ein fin dag:-)

    SvarSlett
  3. Så fint det var! Jeg gleder meg til å følge deg på veien videre! =) Selv eier vi egen leilighet, men drømmen er jo en enebolig etterhvert :)

    ♥ Lizbethosnes.com

    SvarSlett
  4. Grattis med nytt hus:))
    Blir spennendeå se fremover med planene deres.
    Ha en fin dag!!
    Hilsener fra Siv Mette

    SvarSlett